Süreç iyileştirme yönetimi nedir?

Süreç iyileştirme Nedir ? Yönetim sistemi süreçlerin uygunluğu ve performansını koruması oldukça kritik bir konudur. Bu nedenle süreç performanslarının değerlendirmelerden sonra ilave ihtiyaçlarının giderilmesi ya da süreç kriterlerinin geliştirilerek iyileştirilmesine Süreç iyileştirme adı verilir.

Süreç iyileştirme adımları nelerdir?

Süreç iyileştirme metodolijisi aşağıdaki adımlardan oluşur.

  1. Hazırlık: – Üst yönetime, süreç yönetimi seminerinin verilmesi, …
  2. Mevcut Durumun Değerlendirilmesi: – Taslak süreç haritasının hazırlanması, …
  3. 3. Sürecin Çözümlenmesi: – Benzer durumlarda başkaları neler yapıyor? …
  4. İyileştirmenin Uygulanması:

1 Süreç Yönetimi Nedir?

Süreç yönetimi, bir kurumun performansının sürekli olarak iyileştirilmesini sağlayan ve süreçleri temel “varlık” kabul eden bir yönetim disiplinidir. Süreç, aralarında birlik olan veya belli bir düzen veya zaman içinde tekrarlanan, ilerleyen, gelişen olay ve hareketler dizisidir.

Süreç iyileştirme teknikleri nedir?

Süreci iyileştirme çabalarının temel amacı, sürecin ürettiği verilerden yararlanarak neyin yanlış gittiğini bulmak ve süreci geliştirmektir. Yöneylem Araştırması, TKY, Altı Sigma, İstatistiksel Mühendislik ve Yalın Altı Sigmada süreçte neyin yanlış gittiğini belirlemede kullanılan pek çok farklı araçlar vardır.

Süreç yönetiminde amaç nedir?

Süreç yönetiminde temel amaç; süreçlerin periyodik olarak izlenmesidir. Süreçlerin geliştirilmesi için yapılması gereken faaliyetler zinciridir. Süreçlerin tasarımından sürdürülmesine, müşteri ihtiyaçlarının karşılanmasından değerlendirme ve analize kadar birçok unsurun ele alındığı yönetim modelidir.

Süreç analizinin temel adımları nelerdir?

Klasik süreç analizinde uygulanacak adımlar aşagıdaki gibidir;

  • 1.İncelenecek süreç ya da alt sürecin belirlenmesi.
  • Amacın belirlenmesi.
  • Süreç akış diyagramları kullanılarak faaliyetlerin tanımlanması
  • İyileştirme için fırsatların değerlendirilmesi.
  • Teklif edilen iyileştirme için yönetim onayının alınması

Destek süreçleri Nelerdir?

Destek süreçler: İç faaliyetlere yönelik süreçlerdir. Bu süreçler ile iç müşteriye hizmet edilir. Süreçleri bu şekilde sınıflandırmak ile, dış ve iç müşterilerin taleplerine yanıt verecek doğru süreçleri belirlemek olanağı elde edilir.

Süreç Takibi yönetimi Nedir?

İş süreçlerinin keşfedilmesi, iş süreçlerinin uygun tekniklerle yazılıp çizilmesi, iş süreçleri arasındaki ilişkilerin belirlenmesi, muhtemel sorun noktalarının tespit edilmesi, sorunların giderilmesi için gerekli değişikliklerin yapılması ve bütün bunların doğru tekniklerle ölçülmesi ve belgelenmesi iş süreç yönetimi

Süreç yönetimi ne iş yapar?

Süreç geliştirme yöneticisi, kurum politika ve hedefleri doğrultusunda iş süreçlerinin iyileştirilmesi, verimliliğin arttırılması ve maliyet optimizasyonun sağlanması faaliyetlerinde aktif rol alır.